• Assembling iPads and Mobility in Two Classroom Settings 

      Hembre, Oda Julie; Warth, Line Lundvoll (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2019-06-10)
      iPads have become increasingly popular as tools for teaching in early education. With their multifaceted and interactive affordances as handheld and mobile devices, they have been ascribed great potential to change and expand on classroom practice. However, the iPad often becomes just another technology hype in education, and explanations often point to teachers’ and schools’ lack of technical ...
    • Innføring og bruk av iPad i grunnskolen. Sosiomaterielle sammenvevinger av teknologi, skole og lærerprofesjon 

      Hembre, Oda Julie (Doctoral thesis; Doktorgradsavhandling, 2021-12-17)
      <p>Denne avhandlingen er et bidrag til å forstå hva som skjer når en ny teknologi trer inn i skolekonteksten. Avhandlingens forskningsfokus vokste ut av et behov for kunnskap om hvordan teknologi faktisk organiseres i skolen, hva læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) vil si i praksis, og en ambisjon om å tilføre nye teknologiforståelser på feltet. Studien som avhandlingen bygger på ...
    • "Jeg har spilt spill hele livet og I'm Just fine" - En kvalitativ studie av gamere og deres beskrivelser av spill i deres hverdagsliv 

      Hembre, Oda Julie (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-06)
      Denne studien tar utgangspunkt i voksne gamere, som spiller eller har spilt "World of Warcraft" på hverdagslig basis, og deres beskrivelser av hva spill og spilling er for dem i deres hverdagsliv. Med et betinget perspektiv på forholdet mellom aktør, teknologi og det virtuelle, tar denne oppgaven sikte på å belyse online-liv som integrert i offline-liv. Det vil bli argumentert for at spill er ordinære ...